قالیشویی چیست؟

قالیشویی چیست؟

قالیشویی به شغل یا فرآیند شستشوی فرش و قالی اطلاق می شود. سپس به فرآیند زدودن کثیفی، گرد و غبار و شستشوی فرش با آب و مواد شوینده گفته می شود. این کار را می توان با دست یا ماشین انجام داد. شستشوی فرش به نوع و بافت فرش بستگی دارد. قالیشویی در ایران سابقه ای طولانی دارد.

قالیشویی (به انگلیسی: Carpet cleaning) قبلاً به صورت دستی و با آب و صابون لباسشویی و جارو به صورت انفرادی یا گروهی انجام می شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور مواد شوینده جامد و ابزار، شستشوی فرش آسانتر و سریعتر شده است. قالیشویی امروزه بیشتر در کارخانه یا گاراژ، قالیشویی و با ماشین قالیشویی انجام می شود و از گلخانه ها برای خشک کردن فرش استفاده می شود. البته هنوز هم در نقاطی از ایران و خاورمیانه دست ساز است.

انواع قالیشویی

قالیشویی به دو نوع فرش ماشینی و فرش دستبافت تقسیم می شود. نوع قالیشویی و شوینده با توجه به نوع فرش انتخاب می شود.قالیشویی به عنوان یک شغل در ایران ثبت شده و دارای اتحادیه قالیشویی و صنف قالیشویی می باشد. انجمن صنفی قالیشویی تهران در سال 1351 تاسیس شد و امروزه به دلیل کمبود منابع آبی از دستگاه های قالیشویی اتوماتیک با قابلیت بازیافت فاضلاب در ایران استفاده می شود.

قالیشویی چیست

مشکلات زیادی که عمر فرش را کوتاه می کند; این چیزی است که هنگام شستن فرش در خانه اتفاق می افتد. حقیقت این است که خانه و حیاط محیط های ایده آلی برای قالیشویی نیستند. از طرف دیگر قالیشویی یک کار تخصصی است. روش های نامناسب می تواند آسیب جدی به فرش وارد کند و عمر آن را کاهش دهد. بنابراین قبل از توضیح بیشتر توصیه اکید می کنیم که قالیشویی خود را به بهترین شرکت های قالیشویی متخصص در این زمینه بسپارید.

هنگام نظافت فرش در منزل، عوامل زیادی برای فرش ایجاد مشکل می کنند، مانند حمل و نقل فرش، محل شستشوی فرش، مواد شوینده، روش شستشو و نحوه خشک کردن. در عین حال قالیشویی توسط متخصصین حرفه ای انجام می شود. همچنین هنگام نظافت فرش، مواد شوینده مناسب، ماشین آلات و تجهیزات قالیشویی و روش های نوین خشک کن از جمله مواردی است که از آسیب دیدن فرش شما جلوگیری می کند. جدا از این موارد یادتان باشد که این روزها قالیشویی در منزل بسیار گران تمام می شود. از نظر اقتصادی شستن فرش با قالیشویی مقرون به صرفه است.

اما وقتی صحبت از تمیز کردن فرش می شود، توانایی تمیز کردن عمیق تنها یک چیز است که اهمیت دارد. از آنجا که تمیز کردن بخار از آب گرم در دمای بسیار بالا استفاده می کند. خشک شدن فرش ممکن است بیشتر طول بکشد. بسته به اینکه سیستم مکش تمیزکننده چقدر خوب است و فرش چقدر ضخیم است، این کار می تواند از 45 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. در برخی موارد دیده ایم که فرش ها پس از یک روز هنوز نمدار هستند. بنابراین اگر به یک اتاق عجله نیاز دارید، ممکن است بخواهید از روش تمیز کردن فرش متفاوتی استفاده کنید.

قالیچه، قالیچه یا قالیچه نوع وسیعی از پارچه است که از پنبه، پشم و در برخی موارد ابریشم ساخته می‌شود. که معمولاً برای کف سازی استفاده می شود به آن فرش پرزدار و بافته می گویند. زیرا فرش و قالیچه اغلب نقش زیبایی دارند. امروزه به تزیینات نیز توجه می شود، شهر تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش اعلام شده است.با اشاره به تاریخچه فرش تبریز می توان گفت که با توجه به قدمت تاریخی این شهر. هنر قالی بافی بدون شک به دوران پیش از صفویه برمی گردد. ملیله کاری در نیمه دوم قرن پانزدهم و در دوره صفویه از یک هنر ساده دولتی به هنر درباری درجه یک تبدیل شد. فرش به شکل زیر موجود است:

  • فرش دستباف
  • دستگاه قالی بافی

در زبان پهلوی واژه های مختلفی برای اشاره به نوع قید به کار می رود، بهترین حصیر، خفاش یا باپ، شنوایی و فرش، و برای فرش و تخت، ویستارگ از ویستاردان آمده است که در فارسی امروزی هستیم. . افزایش نامیده می شود. اما نام قالی یا قالی از نام شهری به نام قلبان (منبع نام شهر نامعلوم است هر چند دژی وجود دارد و شهری نیست که در انگلیسی غالین جاکار و بردوان و به ارمنی بردوان نامیده می شود. ) ارمنستان که در آن زمان بخشی از ایران باستان بود. در واقع فرهنگ لغت امید واژه فرش را برگرفته از واژه ترکی çalim به معنای فرش خاکستری با نخ و پشم به رنگ های مختلف تعریف کرده است.

آشنایی با قالیشویی شربت اوغلی

قالیشویی شربت اوغلی با استفاده از ناوگان حمل و نقل پیشرفته خود، مجهز به سرویس‌های مستقر در منطقه بهترین و نزدیک‌ترین قالیشویی به شما همشهریان عزیز سراسر تهران می‌باشد. در‌ راستای ارائه خدمات هرچه سریع‌تر و رفاه حال مشتریانمان تصمیم به افزایش و بروزرسانی تمامی محدوده‌های سرویس‌دهی خدماتمان نموده‌ایم. شما عزیزان می‌توانید در سراسر تهران و حومه تنها با یک تماس و یا سفارش آنلاین خدمات (با تخفیف ویژه) از خدمات ما استفاده نمایید. افتخار نمایندگی اصلی قالیشویی شربت اوغلی همکاری با شما همراهان محترم و گرانقدر می‌باشد.


[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 20 آذر 1401 ] [ 21:49 ] [ نویسنده سایت ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]