دستگاه هارت چيست؟

دستگاه هارت چيست؟

سؤالي که در اين مقاله قصد داريم تا به توضيح بيشتر در مورد آن بپردازيم. در خصوص نام هارت قابل به توضيح است که اين کلمه مخفف Highway Addressable Remote است. جالب است بدانيد که در سراسر دنيا بيشتر دستگاه‌هاي هوشمند داري HART هستند.

اگر بخواهيم يک تعريف ساده از پروتکل هارت داشته باشيم بايد گفت، پروتکل هارت يک استاندارد جهاني است. استاندارد جهاني به منظور ارسال و دريافت اطلاعات ديجيتالي است. ارسال اطلاعات از طريق سيم‌هاي آنالوگ در بين دستگاه‌هاي هوشمند و سيستم کنترل نظارت يا ارتباطات دستي است.

در تعريف دقيق‌تر، هارت يک پروتکل ارتباطي به صورت دو طرفه است که امکان دسترسي داده‌ها را بين سيستم ميزبان فراهم مي‌کند. سيستم ميزبان مي‌تواند همه نرم‌افزار‌ها را تحت کنترل خود قرار دهد. سؤالي که در اين قسمت مطرح مي‌شود اين است که هارت چيست؟ اگر مي‌خواهيد پاسخ اين سؤال که hart چيست؟ را بيابيد تا پايان با ما همراه باشيد. در اين مقاله به توضيح بيشتر در مورد نحوه دستگاه هارت و کارکرد آن مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتر در مورد اينکه دستگاه هارت چيست کسب کنيد.

دستگاه هارت چيست

نحوه کارکرد پروتکل هارت

براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد پاسخ اين سؤال که hart چيست؟ در ادامه به توضيح بيشتر در مورد نحوه کار و کاربرد‌هاي پروتکل هارت مي‌پردازيم. در خصوص نحوه کارکرد پرتوکل هارت لازم به توضيح است که کار اصلي آن برقراري ارتباط دو طرفه ديجيتال هوشمند است.

برقراري اين ارتباط را بدون اختلال در سيگنال‌هاي آنالوگ ترانس دست دوم انجام مي‌دهد. در حين کار هارت، همزمان با استفاده از استاندارد FSK خود را بر روي سيگنال آنالوگ مدولاسيون مي‌کند. پارامتر‌هاي ديجيتال معمولاً کاربرد‌هاي ديگري هم دارند.

از جمله ديگر کاربرد‌هاي آن مي‌توان به پارامتر‌هاي پيکربندي تجهيزات و سيگنال‌هاي تشخيص خطا اشاره کرد. به طور کلي مي‌توان گفت که کاربرد پروتکل hart برقراري ارتباط دو طرفه مطمئن و امن بين مجموعه‌اي از تجهيزات نصب شده در فيلد و تجهيزات اتاق کنترل است.

مزايا پروتکل هارت

يکي از مهمترين مزاياي پروتکل هارت طراحي آسان آن است. طراحي آسان سبب شده تا استفاده از آن هم پيچيدگي خاصي نداشته باشد و به آساني بتوان از آن استفاده کرد. در خصوص ديگر مزاياي آن بهتر است بدانيد که هزينه‌هاي تعمير و نگهداري از آن هم کم است، در نتيجه داشتن آن هزينه‌آور نيست. سازگاري بالاي پروتکل هارت هم از ديگر مزاياي آن محسوب مي‌شود.

از سازگاري بالايي با ابزار‌هاي دقيق آنالوگ برخوردار است. قابليت اتصال به صورت مالتي دراپ هم از جمله مهمترين مزاياي آن محسوب مي‌شود. در خصوص مزاياي اين دستگاه بهتر است به اين نکته نيز اشاره کنيم که داراي توانايي برقرار ارتباط همزمان ديجيتال و آنالوگ است. پيشنهاد مي شود مقاله ديگر ما درباره اسيلوسکوپ چيست را بخوانيد.

تفاوت پروتکل هارت با مدباس

يکي از سؤال‌هاي رايجي که در مورد پروتکل هارت مطرح مي‌شود، اين است که تفاوت پروتکل هارت با مدباس چيست؟ در پاسخ به اين سؤال بايد گفت که تفاوت اصلي اين دو با يکديگر در اين است که پروتکل mod bus از ارتباط سريالي برخوردار است. اين نوع پروتکل براي اولين بار در سال 1979 طراحي و ساخته شد. هدف اصلي از ساخت آن هم اين بوده که براي کنترل‌کننده‌هاي منطقي قابل برنامه‌ريزي طراحي و ساخته شد.

امروزه مد باس يک وسيله‌اي است که استفاده از آن براي اتصال دستگاه‌هاي صنعتي رايج شده است. به طور کلي با خواندن اين مطلب از تفاوت پروتکل هارت با مدباس مطلع شديد. با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري در مورد اين موضوع کسب کنيد.

تفاوت پروتکل هارت با فيلدباس

موضوع ديگري که قصد داريم تا به توضيح بيشتر در مورد آن بپردازيم، تفاوت پروتکل هارت با فيلدباس است. براي توضيح بيشتر در مورد تفاوت پروتکل هارت با فيلدباس بايد گفت، همانگونه که مي‌دانيد پروتکل هارت يک پروتکل ارتباط صنعتي محسوب مي‌شود. هدف اصلي استفاده از اين پروتکل برقراري ارتباط بين اجزاي مختلف مانند سنسور، کنترل‌کننده‌ها و سيستم‌هاي اتوماسيون صنعتي است.

ساختار اين دستگاه به گونه‌اي طراحي شده است کهازاباط داده‌هاي ديجيتال را بر روي سيگنال‌هاي آنالوگ اجرا مي‌کند. در خصوص پروتکل فيلد باس لازم به توضيح است که يک سيستم ارتباطي دو طرفه ديجيتالي محسوب مي‌شود.

به بياني بهتر پروتکل فيلد باس يک شبکه محلي محسوب مي‌شود که براي تجهيزات ديگر يک ابزار دقيق محسوب مي‌شود. کار اصلي آن هم کنترل و تنظيم فرايند و اتوماسيون توليد است. ناگفته نماند که فيلد باس داراي قابليت‌هاي خوبي به منظور توزيع عمليات کنترل بين تجهيزات فيلد است. پيشنهاد مي شود مقاله ديگر ما درباره نحوه بستن ترمينال برق را بخوانيد.

به عنوان سخن پاياني بايد گفت در اين مقاله به توضيح بيشتر در مورد اينکه هارت چيست پرداختيم. علاوه بر اين با مزاياي اين پروتکل نيز بيشتر آشنا شديد. در خصوص مزاياي پروتکل هارت لازم به توضيح است که موارد گفته شده در اين مقاله تنها چند مورد از مزايا پروتکل هارت هست.

به طور کلي پروتکل هارت مزاياي زيادي دارد. علاوه بر اين دانستيد که پروتکل hart يک پروتکل صنعتي محسوب مي‌شود. اين پروتکل بر اساس استاندارد‌هاي FSK طراحي و ساخته شده است. در خصوص تفاوت پرتوکل هارت با فيلدباس هم لازم به توضيح است که تفاوت اصلي آن‌ها تفاوت در اجزا سنسور‌ها کنترل اتوماتيک به کار رفته در هر يک از آن‌ها است.

بهتر است بدانيد که کنترل فيلدباس براي برقراري يک ارتباط دو طرفه است. کاربرد اصلي پروتکل هارت هم براي اين است که از آن به منظور پيکربندي تجهيزات، پارامتر‌هاي کاليبراسيون و.... استفاده شود. ويژگي و مزيت مهم پروتکل هارت که سبب محبوبيت آن شده است، طراحي و کار راحت و آسان با آن مي‌باشد. علاوه بر اين اگر دچار مشکل شود به آساني قابل تعمير است و نگهداري و تعمير آن سريع و کم هزينه است.

خريد ترانس دست دوم



[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 9 مرداد 1401 ] [ 16:05 ] [ نویسنده سایت ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]